måndag 28 oktober 2013

Ingen behöver något.. del 2

Jag ska va ärlig. Även om jag är driftig och har många projekt i luften samtidigt, så är jag lite lat. Jag tar gärna hjälp som erbjuds när det handlar om saker jag inte är så bekväm med. Som träslöjd, jag va inge vidare på det om jag ska vara helt ärlig. Så när det kommer till att göra praktiska saker i hemmet, skruva spika och hamra så har jag gärna låtit andra göra det. Närapå tvingat andra att göra det...  Så mitt gran projekt var en utmaning för mig. Och jag gjorde det! Helt själv och känner mig sådär löjligt stolt och nöjd över mig själv. Som när man var 5 år och fick beröm och det kändes som man växte en decimeter av stolthet. Så känner jag mig nu.

Så här gick jag tillväga när jag gjorde projektet:


Återvunnet material ( mycket viktigt), detta har varit en del av en vägg innan. Jag tog locket till soptunnan som mall för själva botten av granen.


Jag satte fast brädan och sågade ut den med en sticksåg.


Den blev lite sne.. Men det gör inget ( väldigt stolt ändå)


Hittade långa brädor i förrådet. Dessa mätte jag upp med tumstock så att jag fick jämna längder.




Sakta men säkert ( ok, kanske med en gnutta fantasi också) så började man kunna skymta att det är en gran.






Jag slipade kanterna samt botten, skruvade på vinklar och målade botten och brädorna.


     Jag fick lite hjälp med själva monteringen,  det var alldeles för svårt att hålla och skruva ensam.  Då det ösregnade ute så fick det bli lite fula bilder i garaget....





     Sakerna från listan, omvandlades till kort som jag skrev ut på papper och klippte ut. Sen hängde jag dem i fiskelina i granen.

                        
        Det är få som behöver en hundvalp, men i princip alla vill ha dem. ( själv har jag två hundar)


                                     
                     Nagellack, det behöver man inte men vilken tjej/kvinna har det inte?


                  Systemkamera... Jag har en och älskar den, men behöver jag den?

                               








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar