måndag 28 oktober 2013

Lampan...

Min tanke var att göra nätta och gracila ben till min ballerina. Jag började att göra dem helt och hållet i paper mache. Men första försöket misslyckades totalt. Så jag tvingades att tänka om.


Istället tog jag riktigt tjock aluminium tråd och böjde till den. Därefter genomsökte jag garaget och hittade hönsnät. Jag klippte hönsnätet i remsor som jag sen virade ihop med en tunnare ståltråd.
Sen stoppade jag in aluminiumtråden och fäste den. Efter det stoppade jag benen med tidningspapper.
Detta för att ha en stomme att bygga vidare utifrån, men även för att slippa göra många lager med papper mache.





Fötterna är gjorda efter samma princip. Hönsnät, ståltråd och tidningspapper.


Här dog kameran.

Men nästa steg var 4-6 lager med tapetklister och tidningspapper. Efter att det torkat la jag på två lager gips. Just gipset valde jag för att kunna få riktigt fina och släta ytor. Gipset gör även att jag kan fila bort lite ojämnheter som uppstått.  Under tiden gipset torkade, började jag att göra själva lampskärmen, som även blir ballerinans kjol.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar